Producenci

Paczka

WYSYŁKA W 24H

szybko i bezpiecznie

Tarcza

GWARANCJA

satysfakcji smaku

Konsultant

FACHOWE DORADZTWO

w doborze kawy

Strzałka

14 DNI NA ZWROT

lub wymianę

Czym jest drzemka kofeinowa? Zaskakujące połączenie kawy i snu. 0
Czym jest drzemka kofeinowa? Zaskakujące połączenie kawy i snu.

W jaki sposób działa drzemka kofeinowa?

Drzemka kawowa (z ang. coffee nap), nazywana też drzemką kofeinową może pomóc Ci utrzymać koncentrację w pracy, podróży oraz w ciągu zabieganego dnia pełnego obowiązków. Jeśli od zawsze myślałeś, że sen po kawie jest niemożliwy – jesteś w błędzie. To właśnie zaśnięcie bezpośrednio po wypiciu kawy może przynieść Ci najwięcej korzyści. Dlaczego?

Za senność naszego organizmu odpowiada adenozyna, związek chemiczny w mózgu, który spowalnia aktywność jego komórek nerwowych. Podczas snu, mózg samodzielnie pozbywa się adenozyny, dzięki czemu po przebudzeniu czujemy się wypoczęci. Podobnie działa kofeina. Jej obecność w krwiobiegu blokuje działanie adenozyny poprzez jej zamianę w receptorach. Jest to jednak proces wymagający czasu. Dlatego skutecznym sposobem na szybką regenerację jest połączenie drzemki energetycznej i kawy. Podczas snu oczyszczamy receptory z adenozyny oraz ułatwiamy i przyspieszamy pracę kofeiny w mózgu.

Budząc się po drzemce kawowej, odczuwasz podwójną energię – tę zdobytą dzięki drzemce i tę zawartą w kofeinie.

Jak prawidłowo ją wykonać?

Drzemka kawowa w 3 prostych krokach

Coffee nap to bardzo łatwy i co najważniejsze szybki proces, dlatego, jeśli tylko masz do tego odpowiednie warunki – możesz go przeprowadzić podczas przerwy w pracy lub w czasie podróży.

1. Zacznij od przygotowania swojej ulubionej kawy (najlepiej parzonej),
2. Wypij kawę możliwie jak najszybciej – bez zbędnych przerw,
3. Połóż się spać w zaciemnionym pomieszczeniu na maksymalnie 20 minut.

Kluczową kwestią podczas drzemki kofeinowej jest limit czasu. Krótki, 20-minutowy sen to wystarczająca ilość czasu, aby kofeina w Twoim organizmie zaczęła działać. Dlatego właśnie zaraz po przebudzeniu czujemy się w pełni wypoczęci. Odpoczynek i kawa łączą swoje siły oraz dodają Ci energii do pracy.

Jeśli masz problem z ucinaniem sobie drzemek energetycznych, nie martw się. Równie skuteczny będzie półsen. Zapadanie w głęboki sen nie jest konieczne. Wystarczy, że położysz się i odpoczniesz. Mózg zrobi to razem z Tobą.

Aby upewnić się, że drzemka kofeinowa zadziała – przygotuj sobie wcześniej wygodne miejsce do snu. Zasłoń okna, wyłącz wszelkie źródła światła oraz postaraj się odizolować od dźwięków z otoczenia. Kładąc się spać nastaw sobie budzik tak, aby obudzić się po 15-20 minutach drzemki. Pomocą mogą okazać się stopery do uszu oraz opaska na oczy.

Drzemka kofeinowa – co na to badania?

Jak się okazuje, wpływ kawowej drzemki na organizm został już przebadany. Wyniki potwierdzają jej skuteczność. Przykładowo według badań Loughborough University przeprowadzonych z udziałem kierowców – podczas testów, zmęczeni kierowcy po turbodrzemce i kawie wykazywali szybszy czas reakcji niż ci, którzy byli tylko po drzemce lub tylko po kawie. Podobne wyniki zaprezentowały również badania z udziałem kontrolerów ruchu powietrznego oraz lekarzy.

Zobacz poprzedni wpis: Kawa z masłem – w czym tkwi sekret kuloodpornej kawy?

Komentarze do wpisu (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl